CNN

(Preusmjereno sa stranice Si-En-En)

CNN, što je skraćenica za Cable News Network, međunarodni je celodnevni informativni kanal koji se emitira putem satelita i kabelske televizije. Osnovao ga je Ted Turner 1980. godine. Sjedište mreže je u Atlanti. Najveći CNN-ov medijski poduhvat bio je način na koji je ta televizijska mreža pratila Zaljevski rat nakon čega se i formalno televizijska stanica uzela oblik "nevjerovatno moćnog uređanja za oblikovanje percepcije gledalaca" [1]

CNN
CNN
Zemlja SAD
Vlasnik Turner Broadcasting System, Inc.
Početak emitiranja 1. lipnja 1980.
Slogan "The Worldwide Leader in News"
"CNN = Politics"
"The Best Political Team on Television"
"CNN = Money"
Službena stranica CNN.com
Sjedište CNN-a u Atlanti

Mnoge televizijske mreže, poput Sky Newsa, Euronewsa,Al Jazzere i Press TV, kasnije su slijedile izvornu ideju CNN-a.

Gledanost u svetuUredi

Po podacima kompanije Time Warner stanicu CNN International na engleskoj jeziku je moguće gledati u 212 država i teritorija [2]. Kako bi se dodatno povećala gledanost kompanija je osnovala i informativne televizijske stanice na drugim jezicima. Te stanice su:

Međunarodne kritikeUredi

CNN je gotovo redovno od stranih vlada i organizacija bio optuživan kao propagandno sredstvo u promoviranju američkih političkih ciljeva. Najčešće CNN je optuživan za zauzimanje projevrejskih to jest antiarapskih stajališta o događajima na bliskom istoku, ali je također žestoku optužen od Kine zbog antikineskih stajališta tako da je tamo nastala poslovica "Nemoj biti kao CNN" što u prevodu znači "Nemoj biti pristran" [3] [4] [5].

Osim redovnog informativnog programa koji je po mišljenju kritičara pristran CNN povremeno ima problema s "tehničkim pogreškama". Dvije od najpoznatijih "pogrešaka" u razdoblju 2005 - 2010 koje su dovele do međunarodnih osuda su one iz doba Rata u Južnoj Osetiji kada je CNN prikazao slike grada Chinvali kojega je uništila Gruzijska vojska (koju podržava SAD) dok se čitao tekst o napadima Ruske vojske tako da ispada kao da ga je ona uništila [6] i "greška" u prevodu govora iranskog predsjednika koji je 2006. godine izjavio:"Iran ima pravo na nuklearnu energiju, a cilizirane nacije nemaju potrebe za nuklearnim oružjem" dok je to CNN preveo:"Korištenje nuklearnog oružja spada u Iranska prava" [7] (u skladu s SAD politikom). Na prostoru bivše Jugoslavije je jedna od najpoznatijih takvih pogrešaka vezana uz reportažu o demonstracijama srpskih nacionalista povodom hapšenja Radovana Karadžića ilustriranih snimkama daleko spektakularnijih i nasilnijih demonstracija mađarske desnice u Budimpešti. [8]

IzvoriUredi

  1. Osprey:Collapse of Yugoslavia 1991-99 str.70
  2. „CNN is Viewers Cable Network of Choice for Democratic and Republican National Convention Coverage”. Timewarner.com. 18. 08. 2000.. Pristupljeno 20. 02. 2010. [mrtav link]
  3. „From CNN to open source: the redesign of China”. Arhivirano iz originala na datum 2010-12-25. Pristupljeno 2010-07-08. 
  4. „CNN, now a four-letter word in China”. Arhivirano iz originala na datum 2014-11-13. Pristupljeno 2010-07-08. 
  5. „Souvenir of nationalism 2008”. Arhivirano iz originala na datum 2015-09-23. Pristupljeno 2010-07-08. 
  6. „CNN use footage of Tskhinvali ruins to cover Georgian report”. Pristupljeno 14. 08. 2008. 
  7. "CNN 'very disappointed' at being banned from Iran", AFX News Limited, January 16, 2006
  8. „Archive copy”. Arhivirano iz originala na datum 2017-10-22. Pristupljeno 2010-07-08. 

Vanjske vezeUredi