Razlike između izmjena na stranici "Rat u istočnoj Ukrajini"

Obrisano 139 bajtova ,  prije 4 godine
m/м (Vraćene izmjene 90.137.178.113 (razgovor) na posljednju izmjenu korisnika OC Ripper)
 
[[Ruska propaganda]] masovno je širila dezinformacije koje su kasnije opovrgnute od raznih neutralnih organizacija. Nakon svrgavanje Janukovičeve vlade, HRW je navodio kako su mediji u Rusiji izvještavali kako su novu vlast u Kijevu "preuzeli [[Nacizam|nacisti]]" te slali zastrašujuće poruke o "grozotama" i prijetnjama prema Rusima u Ukrajini, kojima stoga treba "zaštita". Državni program ''Vesti'' je prilikom izbijanja sukoba i prvih žrtava nazvao događaje u istočnoj Ukrajini "genocidom".<ref name="hrw dispatches">{{cite web|publisher=Human Rights Watch|author=Yulia Gorbunova|date=17.4. 2014|title=''Dispatches: Many Russians Called to Say ‘Thanks for Crimea,’ Mr. Putin''|url=http://www.hrw.org/news/2014/04/17/dispatches-many-russians-called-say-thanks-crimea-mr-putin}}</ref> Putin je nijekao umiješanost Rusije sa događajima na istoku Ukrajine, ali je obrazac - maskirani ljudi preuzimaju zgradu jednu po jednu uoči referenduma o statusu Donecka i Luganska - bio isti kao i scenarij na Krimu ranije, samo da bi Putin naknadno priznao rusku ulogu u istom.<ref name="hrw dispatches"/> 15.4., ruski premijer [[Dmitrij Medvedev]] je izjavio kako je "opet prolivena krv u Ukrajini" te pozvao Ukrajince da odluče o vlastitoj budućnosti "bez [[puč]]ista, nacionalista i bandita, bez tenkova i oklopnih vozila, i bez tajnih posjeta ravnatelja [[CIA]]-e".<ref name="nyt bend">{{cite web|title=''Russia Is Quick to Bend Truth About Ukraine''|author=David M. Herszenhorn|date=15.4. 2014|publisher=[[New York Times]]|url=http://www.nytimes.com/2014/04/16/world/europe/russia-is-quick-to-bend-truth-about-ukraine.html?_r=0}}</ref> Ruski državni mediji oslikavali su sliku o opasnosti u istočnoj Ukrajini, iako su istu stvorili sami proruski pobunjenici kada su preuzeli javne zgrade i postavili barikade.
 
[[Datoteka:Ukrainian Military Crisis (2014).png|left|thumb|225px|Pamflet ''Nove Rusije'', koja svoje područje naziva "bivšom Ukrajinom"]]
Ruski mediji govorili su i o "zapadnoj agresiji" u Ukrajini. Program ''Rossija 24'' je naveo da je "11 mirnih proruskih prosvjednika ubijeno u blizini Kramatorska", iako je u stvarnosti zabilježeno tek nekoliko manjih ozljeda.<ref name="nyt bend"/> Rusko Ministarstvo vanjskih poslova čak je osporilo i izvještaj UN-a jer je "ignorirao neprovjereni rast agresivnog nacionalizma i neonacizma u Ukrajini" te dodao da je dokument "prepun selektivnosti".<ref name="nyt bend"/> U Donecku, održana je improvizirana pozornica na kojoj je jedna žena hvalila narodnu republiku i čitala pjesmu sa stihom: "Prokleta bila, Ukrajino, ovo više nije tvoja zemlja." HRW je upozorio da je "neumoljiva ruska propaganda stvorila mit o "fašističkoj hunti" koja je preuzela vodstvo Ukrajine".<ref>{{cite web|title=''Southeast Ukraine: A View from the Basement''|publisher=Human Rights Watch|url=http://www.hrw.org/news/2014/05/27/southeast-ukraine-view-basement|date=27.5. 2014}}</ref>